expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 13 lipca 2016

Gryczany chleb bezglutenowy

Kilkakrotnie podchodziłam do pieczenia chleba bezglutenowego, korzystałam z różnych przepisów i żaden mi nie odpowiadał. Postanowiłam zmieszać kilka rodzaj mąk naturalnie bezglutenowych, i wreszcie uzyskałam chleb jakiego szukałam. Jest bardzo smaczny i mięciutki, polecam.

Składniki:
1,5 szklanki maki gryczanej
0,5 szklanki mąki z ryżu brązowego
0,5 szklanki mąki z amarantusa
0,5 szklanki mąki z ciecierzycy
0,5 szklanki zakwasu gryczanego
3 łyżki otrąb gryczanych
3 łyżki zmielonego siemienia lnianego
3 łyżki ziaren słonecznika
3 łyżki sezamu
500 ml. wody
1 łyżka soli
1 łyżeczka ksylitolu
Sposób przygotowania:
Zmielony len wsypujemy do miski, zalewamy gorącą wodą, pozostawiamy do ostudzenia, powinno być letnie. Do miski wsypujemy wszystkie rodzaje mąki, ziarna słonecznika i sezamu, otręby gryczane, dodajemy zaparzony len, zakwas gryczany, sól oraz ksylitom. Wszystko miksujemy na gładką masę, odstawiamy pod przykryciem na dwie godziny. Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy masę, wyrównujemy łyżką, przykrywamy i pozostawiamy do wyrośnięcia na ok. 6-8 godzin. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez 50-60 minut w temperaturze 180 stopni. Upieczony chleb układamy na metalowej kratce i pozostawiamy do ostudzenia.

* do wypieku chleba użyłam produktów naturalnie bezglutenowych, osobom z celiakią polecam użyć produktów ze znakiem przekreślonego kłosa.

                                                        Otręby gryczane można kupić w sklepie Słoneczko-klik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz