expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 3 listopada 2016

Ciasto Kinder Country

Ostatnio postanowiłam przygotować moje rodzinie to proste do przygotowania a zarazem bardzo smaczne ciasto bez pieczenia. Może jest bardzo kaloryczne ale uważam że czasami można zgrzeszyć kawałkiem takiego pysznego ciasta.


Składniki:
350 ml. śmietany 30%
500 gram serka mascarpone
200 gram białej czekolady
100 gram mlecznej czekolady
100 gram gorzkiej czekolady
80 gram pszenicy ekspandowanej Lestello
Duże opakowanie herbatników
2 śmietan-fixy
Tortownica 24 cm.
Sposób przygotowania:
Dno tortownicy wykładamy herbatnikami, białe czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej, odstawiamy do ostudzenia. Do miski wlewamy 250 ml. schłodzonej śmietany, ubijamy na sztywno. Ucierając dodajemy po łyżce serka mascarpone oraz śmietan fiksy, na końcu wlewamy roztopione czekolady i delikatnie miksujemy. Do masy wsypujemy 3/4 pszenicy eksponowanej, resztę zostawiamy do posypania wierzchu, łyżką całość mieszamy i przekładamy do tortownicy wyłożonej herbatnikami. Masę wyrównujemy łyżką i układamy kolejną warstwę herbatników.
Czekoladę mleczną i gorzką rozpuszczamy w kąpieli wodnej, pozostawiamy do ostudzenia. Pozostałą śmietanę przelewamy do miski, ubijamy na sztywno, ucierając dodajemy po łyżce serka mascarpone oraz rozpuszczone czekolady, delikatnie miksujemy. Masę wykładamy na herbatniki, wyrównujemy i posypujemy pozostałą pszenicą eksponowaną. Ciasto wstawiamy na noc do lodówki, kroimy mocno schłodzone.


3 komentarze:

  1. cudo !kawałka bym nie odmówiła

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, zapowiada się pysznie)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja postanowiłam iż skomentuje te ciasto dopiero jak je zrobię. Byłam pełna obaw bo nie jeden przepis próbowałam ze zmiksowanych i nie wszystkie były dobre - może kwestia czyjegoś smaku. Ale te ciasto jest rewelacyjne zwłaszcza na następny dzień po zrobieniu. Nawet mojemu mężowi niejadającemu słodkości smakowało tak iż robiłam je dwa razy w ciągu dwóch dni. Jedyny drobny mankament to specyficzny posmak pszenicy ale mimo tego i tak ciasto było rewelacyjne :) Polecam

    OdpowiedzUsuń