expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

sobota, 29 kwietnia 2017

Kiszka ziemniaczana

Kiszkę przygotowałam na obiad, bardzo smakowała mojej rodzinie, wyszła bardzo smaczna i aromatyczna. Jakiś czas temu jadłam u znajomej wiec postanowiłam sama ją przygotować. Do przygotowania kiszki ziemniaczanej użyłam zestawu od firmy Tradismak


Składniki:
2 kilogramy ziemniaków
200 gram kiełbasy
200 gram wędzonego boczku
2 cebule
2 jajka
5 łyżek mąki pszennej
Majeranek Tradismak
Sól, pieprz
Olej do smażenia
Jelita wieprzowe Tradismak
Sznurek masarski Tradismak
Sposób przygotowania:
Jelita wieprzowe przekładamy do miski, zalewamy ciepłą wodą i pozostawiamy na kilka godzin lub na noc, płuczemy pod bieżącą wodą. Boczek, kiełbasę oraz cebulę kroimy w drobną kostkę, podsmażamy na rozgrzanym oleju na rumiany kolor. Ziemniaki obieramy, ścieramy na tarce o drobnych oczkach, dodajemy jajka, mąkę oraz podsmażoną kiełbasę z boczkiem i cebulę. Wszystko dokładnie mieszamy, doprawiamy do smaku solą, pieprzem i majerankiem. Jelita nakładamy na lejek, związujemy koniec sznurkiem i napełniamy dość luźno przygotowanym farszem, koniec również zawiązujemy. Przygotowane kiszkę smarujemy olejem zwijamy w kształcie ślimaka, układamy na blasze wysmarowanej olejem, lekko nakłuwamy w kilku miejscach żeby kiszka nie pękła. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy przez 60 minut w temperaturze 180 stopni.


3 komentarze: