expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 2 lutego 2016

Migdałowe faworki

Bardzo lubię faworki, często smażę je w karnawale, tym razem postanowiłam zrobić faworki z dodatkiem mielonych migdałów. Wyszły bardzo smaczne i aromatyczne, polecam na tłusty czwartek.

Składniki:
3 szklanki mąki pszennej
6 żółtek
50 gram mielonych migdałów
2 łyżki spirytusu
7-8 łyżek gęstej śmietany
tłuszcz do smażenia
cukier puder do posypania
Sposób przygotowania:
Na stolnicę przesiewamy mąkę, dodajemy zmielone migdały oraz pozostałe składniki, zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Dzielimy na mniejsze części, stolnicę posypujemy mąką, każdą część ciasta wałkujemy bardzo cienko. Radełkiem wycinamy cienkie paski (4x10cm), każdy pasek nacinamy w środku, przekładamy jeden koniec przez nacięcie. Faworki układamy na stolnicy posypanej mąką, w garnku rozgrzewamy tłuszcz, przygotowane faworki smażymy na gorącym tłuszczu na złoty kolor z obydwu stron. Ostudzone faworki posypujemy cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Muszą być bardzo pyszne , z migdałami jeszcze nie robiłam :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, z dodatkiem migdałów mają fajny smak:)Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Takich jeszcze nie robiłam :)
    Fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiąc faworki zrobiłam mały eksperyment, dodałam zmielone migdały, wszły bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń